17 Ocak 2012 Salı

HAYATINIZDA DEĞİŞİKLİKLER YARATMAK İÇİN ..

HAYATINIZDA DEĞİŞİKLİKLER YARATMAK İÇİN EN GÜZEL YOL NE BİLİYOR MUSUNUZ ?
Hayatinizda değişiklikler yaratmak icin en guzel yol ne biliyor musunuz? Bir kerede bir küçük pozitif degisiklik yapmayı bir alıskanlık haline getirmek. Büyük değişikliklere niyet edip onlara takılı kalmanın yerine, “bir küçük pozitif degişiklik” kavramı çok iyi çalışıyor.
Bir hayal edin…Eğer şu anda bir küçük değişiklik yapar ve bu değişikliği
hayatinizda devam ettirirseniz, o zaman bir kac hafta icinde yeni bir olumlu
değişikliğe hazır olabilirsiniz. Bu küçük olumlu değişiklikleri düzenli ve artan bir şekilde devam ettirirseniz, sene sonuna kadar çok fazla değişikliği başarmıs  olacaksınız. Evet, belki küçük yollarla ama çoğunlukla sizi zorlayan ve bir türlü ilk adımı atıp hakkinda bir seyler yapmaya baslayamadığınız, zaman icinde ilk heyecanınızı kaybettiğiniz büyük hedefler yerine en azından bir şeyler başarmış olacaksınız.
Jeff Olson, yazdığı “The Slight Edge” adlı kitabında, hayatta en başarılı insanların  yaşamlarında küçük, erişilmesi kolay iyileştirmeler yapan ve böylelikle bunları yapmaya devam eden insanlar olduğu ile ilgili çok ikna edici bir gerçek durumu anlatmis.
Örnegin, diyetinizden o tek bir kötü şeyi çıkartıp yerine sağlıklı bir şey koyarsanız
gelecek seneye kadar çok daha sağlıklı olacaksınız. Kitaplarınızdan, yeteneklerinizi arttırmak ve bilgi dagarcıgınıza birşeyler eklemek için her gün biraz okursanız, gelecek seneye kadar konunuzda daha ehil hale gelmiş olacaksınız. Eğer her gün küçük bir spiritüel çalışma yapmayı alışkanlık haline getirirseniz, gelecek seneye daha ilham dolu ve yaratici olacaksınız.
Kendinize zaman içinde çoğalıp artacak bir şeyi yapmanın avantajını verin. Her gün küçük  bir şey yapmak çok az çaba gerektirir. Bir yıl sonra ise fark şaşırtıcı bir şekilde görünür olacaktır.
                                                                                (Alıntı)
 ----------------------------------------------------------------------------
Uzunca bir süredir canım sıkkın mutsuz keyifsiz bir yaşamın içinde yuvarlanıp gidiyor hissi vardı içimde. Pek çok konuda hayatımda değişiklikler yapmayı istediğim halde bunu başaramıyordum. Zaman zaman yaptığım denemeler bir süre sonra başarısızlıkla sonuçlanıyordu. Yıllarca kişisel gelişimle ilgili pek çok makale yazı kitap v.s okuduğum halde yaşamımı istediğim gibi değiştiremiyordum.  Pek çok defa denemeler  yaptığım  halde kısa bir süre geçtikten sonra pes ediyordum. Bazan okuduğumuz bir kitap, bir makale, bazan tek  bir cümle bile hayatımızı çok etkileyebilir, sarsabilir. Yıllar önce okuduğum sevgili Doğan CÜCELOĞLU nun “Savaşçı” kitabı da beni çok sarsmıştı. Daha özgür bir insan olma yolunda beni çok etkilemişti. Ama ben yukarda alıntıladığım yazıyı okuduktan sonra hemen uygulamaya karar verdim.   Hayatımda yapmak istediğim değişiklikleri yaratabiliyorum artık. Ve kendimi çok daha mutlu ve keyifli hissediyorum. Yaşamımda yaptığım değişiklikler konusunda yazmayı başka bir zamana bırakayım şimdilik.. yazı, belki sizi de etkileyebilir. Bu alıntıladığım yazıyı nerden aldığımı not almadığım için kaynağını yazamadım. Üzgünüm. Bu konuda bilgisi olan varsa beni aydınlatırsa sevinirim.  



2 yorum:

  1. cok hosuma gitti. Benim icin tam zamaninda okunmus bir yazi sanirim.
    Cok tesekkur ederim
    SEvgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Aner ! Ben teşekkür ederim.
      benden de sevgiler...

      Sil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .