16 Ocak 2012 Pazartesi

Ken Grimwood'un sıradışı eseri "Sil Baştan"


Müthiş etkiledi beni bu kitap.
Ölüyorsun ve yaşama yeniden başlıyorsun.
Geleceği, olacakları, gerçekleşecek olayları bilmenin verdiği güvenle daha bir rahat daha keyifli bir yaşam yaşıyorsun.
Tekrar ölüyorsun genç yaşlarında yaşama yeniden başlayarak bambaşka bir yaşam sürüyorsun. Ve bu döngü böyle defalarca sürüp gidiyor. Ve okudukça senin böyle bir şansının olamayacağını farkediyorsun. Önünde yaşayacağın tek bir yaşam olduğunu farkediyorsun. Farklı seçimler, tercihler yaparak farklı yaşamlar yaşamanın mümkün olabildiğini hissediyorsun. Yaşayabileceğin farklı yaşam serüvenleri içerisinden en iyisini yaşaman gerektiğini hissediyorsun. Kitabın bana hissettirdirdikleri bunlar.
Genellikle gerçekdışı, fantastik, kurgu hikayeleri pek sevmem. Ama bu kitap sarstı beni adeta.
Şimdiye kadar nasıl bir yaşam yaşadım? Bundan sonra nasıl bir yaşam serüveni yaşayacağım? gibi yaşam sorgulamaları kafanızı meşgul ediyorsa bu kitap sizi etkiler diye düşünüyorum.
Bir gün ölüm noktasına, ölüm anına geleceksiniz. Ve bir dahaki sefer olmayacak.
Kitap tan alıntı;
İhtiyacımız olan, ihtiyacımız olan şey., konuşmak, diye düşündü.
Birbirimizin gözlerinin içine bakıp şunu söylemek: Yürümüyor. Hiçbir şey, romantizm ya da tutku ya da görkemli planlar. Hepsi boşa çıkıyordu ve suçlanacak hiç kimse yoktu. Bu böyleydi, o kadar.
“artık her şey farklıydı. Bu “bir dahaki sefer” değildi. ve dahası da olmayacaktı. Sadece bu zaman vardı, Jeff’in gideceği yön yada sonuçları hakkında hiçbirşey bilmediği bu kısıtlı zaman. Bunu harcamayacaktı, garanti görmeyecekti, tek bir anını bile.
Kasım-2011

2 yorum:

  1. Önce kitabını aldım..sonra filmini seyrettim.güzel bir eser gerçekten..birde hoşgelmişsin bloğuma..bloğun hayırlı olsun..:))Güzel blog dostluklarına..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler yorum için ve güzel dilekleriniz için..hoşbulduk.. profilinizn giriş kısmında yazdıklarınız çok etkileyici.. siz de hoşgeldiniz bloguma.. hoş ve mutlu kalın..

      Sil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .