30 Aralık 2013 Pazartesi

Ülkemizden Gerçek Başarı Öyküleri 2 -Vedat akman


O kadar kötü örnekler yayınlandı ki kişisel gelişim konusunda, bu kitaplara karşı pek çoğumuzda bir soğukluk oluştu.   Bu kitapta anlatılan başarı öyküleri  hoşuma gitti. İnsana ilham veren, umut veren, bazan da insanın içini kıpır kıpır eden sıcacık insan hikayeleri…
Başarı öykülerini okumak genelde hoşuma gider. İnsana ilham verir, umut verir.

Çok zengin olmak, güçlü pozisyonlar elde etmek,  güçlü makamlara ulaşmak, v.s gibi daha çok dış başarıyı, maddi başarıları putlaştıran, bu başarıları hayattaki en önemli değerler gibi sunan, bu başarılara ulaşmak için hırs aşılayan kişisel gelişim yayınları kötü örnekler benim için..
Benim için başarılı insanın özellikleri örneğin şunlar olabilir ; J

-Mutlu olmasını bilmek
-Sevgi, neşe ve sevinç dolu olmak.  Bunları bir gülün güzel kokusunu yaydığı gibi çevresine saçmak..

-Daha güzel bir dünya için çabalamak
-Merhametli olmak, vicdanlı olmak

-Doğaya, doğal yaşama saygılı olmak, hayvanlara değer vermek,  sevgi beslemek
-Her ne olursa olsun mesleğini, işini itina ile yapmak.

Kendi adıma bunları başarırsam tamamdır diye düşünürüm.:)

Neden başarı öyküleri? Cevabı kitaptan;
Bir öykü başkalarıyla ilişkimizi aydınlatabilir, yüreğimizde şefkat duyguları yaratabilir, bir mucize hissi uyandırabilir ya da “bu işte hepimiz birlikteyiz” fikrini doğrulayabilir. Bir öykü neden burada olduğumuzu uzun uzun düşünmemizi sağlayabilir. Bir öykü bizi şaşırtıp yeni bir gerçeği fark etmemize, yeni bir bakış açısı edinmemize, evreni yeni bir biçimde algılamamıza neden olabilir./ Ruth Stoter / sf:40

Kitapta pek çok güzel öyküler var.
Enis Durna’ nın engellere rağmen azim ve tutkuyla hayata sarılması ve müthiş başarılara imza atması.     

Palyaço doktorların hikayesi…
Ne güzel insanlar.. ne yüce gönüllü insanlar… 
Bu kitap sayesinde ilk defa duydum..  Nasıl imrendim onlara.

Hayatı güzelleştirmek için, daha güzel bir dünya için kendimizi heder etmemiz gerekmiyor. Çok basit çalışmalarla, enerjimizin küçük bir kısmını harcayarak gönüllülere, vakıflara destek verebiliriz..
Türkiye de 5 tane palyaço doktor varmış. (Kitabın yazıldığı tarihte)

Uzun süreli tedavi gören çocukları güldürmeye çalışan, onlara mutluluk ve umut aşılayan bu yüce gönüllü insanlara selam olsun.
Bu dünyayı güzelleştirmek için elinden gelen çabayı gösteren bu güzel insanlar ne de güzel örnek oluyorlar
Bu palyaço doktorların isimlerini yazmak istiyorum ;

Ali Çekirdekçi . .. dizi reklam oyuncusu
Yasemin Çekirdekçi .. anne
Yeşim Osman.. ana okulu öğretmeni
Şule Bayram.. öğretim görevlisi
Akın Beğenmez.. muhasebeci

Başarı öyküsü anlatılan kahramanlar kadar perde arkasındaki kahramanlar da beni çok etkiler. Onlar biraz ihmal ediliyor gibi geliyor.
Örneğin Enis Durna’ nın hayranlık veren azim, kararlılık ve umutlu tutumu kadar, onu motive eden, sevgi, ilgi ve desteklerini esirgemeyen anne ve babası da oldukça başarılı insanlardır diye düşünüyorum. Okulu bırakacakken onu bu kararından vazgeçiren öğretmenleri de çok takdire değer ve başarılı insanlardır.

Down sendromlu çocukların bir kafede çalışarak hayata tutunmaları elbette büyük bir başarı..ancak  böyle bir kafe fikrini düşünen, hayata geçiren, o çocukların böyle bir kafede çalışmalarını sağlayan  kamu görevlileri de yüce gönüllü ve başarılı insanlardır.
Kitabın basım yılı 2002

Altı çizilenler
Oğlum, bütün hayatını kolların ve ayakların belirlemeyecek. Hayatına asıl yön verecek olan beynin ve kalbindir. Bir şeyi gerçekten istiyorsan, bütün engelleri yenip ona ulaşabilirsin. /Shelton Skelton sf:42

Dünyanın acı ile dolu olduğu doğrudur ama bir çok insan da bunun üstesinden gelmektedir. /Helen Keller sf:42
Olumsuz düşünceleri zihinsel canavarlar halini almadan önce yok edin. /sf:52

Dünyada birçok kabiliyetli kişiler, küçük bir cesaret sahibi olmadıkları için kaybolurlar. /sf:129
Hayatta rastladığım herkes, bir bakımdan bana üstündür. Bu yüzden kendisinden bir şeyler öğrenebilirim. /Emerson sf:136


8 yorum:

  1. ____________________*
    ____________________^
    __________________^♥^
    _________________i^~~~^i
    _______________♥^~~~~^♥
    ______________ i^~Sağlıklı~^i
    _____________♥^~Bereketli~^♥
    ____________iii^~~~Mutlu~~~~^iii
    ___________^~~~~Sağlıklı~~~~~^
    _________♥^~~~~Aşk Dolu~~~~^♥
    _________^~Yeni~~~~Bİr~~~~Yıl~~^
    ________i^~~~~~~Diliyorum~~~~~~^ i
    _______♥^~~~~~~~Sinem ~~~~~~~^♥
    _________________♥#####♥
    _________________♥##### ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ Sinem ! çok teşekkürler.. ne güzel bir mesaj olmuş bu. :)
      aynı güzel dileklerle iyi seneler...

      Sil
  2. I wish you all the best.... Happy new Year!!!!!!

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir kitapmış, şu kadarcık anlatım bile yüzümü güldürmeye yetti, tamamını okuyunca insanın üzerinde yarattığı pozitif etkiyi hayal edebiliyorum :) En kısa zamanda okuyacağım kitaplar arasına ekliyorum bu kitabı. Çok teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Sui ! ben teşekkür ederim sui. güzel yorumun için..
      ben de tam blogundaki şarkıyı dinliyordum şimdi. :)

      Sil
    2. :)))) Zamanlama çok isabetli olmuş. Kitabı en kısa zamanda okuyup yorum için yeniden geleceğim :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .